Témata k ústní a praktické zkoušce – CVIČITEL:
1. | Jedná otázka z okruhu Preventista nebo Strojník |
2. | Kolik soutěžících plní disciplínu „Požární útok“? |
2. | Kolik soutěžících plní disciplínu „Štafeta požárních dvojic“? |
2. | Kolik soutěžících plní disciplínu „Štafeta 4x60m“? |
2. | Kolik soutěžících plní disciplínu „Štafeta 400m s překážkami CTIF“? |
2. | Kolik soutěžících plní disciplínu „Požární útok CTIF“? |
2. | Kolik soutěžících plní disciplínu „Běh na 60m s překážkami“? |
2. | Kolik soutěžících plní disciplínu „Závod požárnické všestrannosti“? |
3. | Popiš provedení disciplíny „Požární útok“. |
3. | Popiš provedení disciplíny „Štafeta požárních dvojic“. |
3. | Popiš provedení disciplíny „Štafeta 400m s překážkami CTIF“. |
3. | Popiš provedení disciplíny „Požární útok CTIF“. |
3. | Popiš provedení disciplíny „Běh na 60m s překážkami“. |
3. | Popiš provedení disciplíny „Závod požárnické všestrannosti“. |
4. | Jaký materiál a překážky se používají při disciplíně „Požární útok“? |
4. | Jaký materiál a překážky se používají při disciplíně „Štafeta požárních dvojic“? |
4. | Jaký materiál a překážky se používají při disciplíně „Štafeta 4x60m“? |
4. | Jaký materiál a překážky se používají při disciplíně „Štafeta 400m s překážkami CTIF“? |
4. | Jaký materiál a překážky se používají při disciplíně „Požárník útok CTIF“? |
4. | Jaký materiál a překážky se používají při disciplíně „Závod požárnické všestrannosti“? |
5. | Uvaž uzel „Lodní smyčka„ a „Zkracovačka„ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Osmičkový uzel„ a „Tesařský uzel „ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Ambulantní uzel„ a „Protisměrný osmičkový uzel„ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Dračí smyčka„ a „Rybářská spojka jednoduchá„ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Rybářská spojka dvojitá „ a „Poloviční lodní smyčka„ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Prusík„ a „Úvaz na proudnici„ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Prusík„ a „Tesařský uzel „ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Ambulantní uzel„ a „Zkracovačka„ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Dračí smyčka„ a „Úvaz na proudnici„ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Rybářská spojka dvojitá „ a „Lodní smyčka„ a vysvětli použití každého z nich. |
5. | Uvaž uzel „Tesařský uzel„ a „Úvaz na proudnici„ a vysvětli použití každého z nich. |
6. | Co nazýváme „Tvar“ při pořadovém výcviku? |
6. | Co nazýváme „Rozestup“ při pořadovém výcviku? |
6. | Co nazýváme „Vzdálenost“ při pořadovém výcviku? |
6. | Co nebo koho nazýváme „Krajník“ při pořadovém výcviku? |
6. | Co nazýváme „Šířka tvaru“ při pořadovém výcviku? |
6. | Co nazýváme „Čelo tvaru“ při pořadovém výcviku? |
7. | Vyjmenuj druhy tvarů. |
7. | Popiš „Nástupový tvar“. |
7. | Popiš „Řad“. |
7. | Popiš „Dvojřad“. |
7. | Popiš „Pochodový tvar“. |
7. | Popiš „Zástup“. |
7. | Popiš „Dvojstup“. |
7. | Popiš „Sevřený tvar“. |
7. | Popiš „Rozevřený tvar“. |
7. | Popiš „Pochodový proud“. |
7. | Popiš „Sraz“. |
8. | Popiš provádění „Pořadového výcviku“. |
8. | Popiš činnosti velitele při pořadovém výcviku. |
8. | Z čeho se skládá „Povel“? Uveď příklady povelu. |
8. | Jaká znáš oslovení ve zvláštních případech? |
8. | Jakým způsobem dojde k „Přebírání velení při pořadovém výcviku“? |
8. | Jaké znáš výkonné povely bez předchozího oslovení? |
9. | Jaké znáš základní povely na místě |
9. | Popiš povel „ Základní postoj“. |
9. | Popiš povel „ Pohov“. |
9. | Popiš povel „ Volno“. |
9. | Popiš povel „Otáčení hlavy“. |
9. | Popiš povel „Obraty na místě“. |
10. | Popiš povel „V řad a V dvojřad nastoupit“. |
10. | Popiš povel pro vyrovnání družstva dvojřad. |
10. | Popiš povel pro ukončení vyrovnání tvaru. |
10. | Popiš povel pro rozevření nástupového tvaru na místě. |
10. | Popiš povel pro semknutí nástupového tvaru družstva. |
10. | Popiš povel pro zrušení tvaru. |
10. | Popiš povel pro uvedení tvaru do pohybu. |
10. | Popiš povel pro zastavení pohybu. |
10. | Popiš povel pro pohyb na místě. |
10. | Popiš povel pro přemístění tvaru do strany. |
10. | Popiš povel pro přemístění tvaru vpřed nebo vzad. |
10. | Popiš povel obratu za pochodu. |
10. | Popiš povel zatáčení tvaru za pohybu. |
11. | Jaké znáš nástupové tvary družstva a jak ukládáš povely? |
11. | Jaké znáš pochodové tvary družstva a jak ukládáš povely? |
11. | Jaké znáš nástupové tvary čety a jak ukládáš povely? |
11. | Jaké znáš pochodové tvary čety a jak ukládáš povely? |
12. | Názorně s družstvem předveď nástup v řad. |
12. | Názorně s družstvem předveď nástup v dvojřad. |
12. | Názorně s družstvem předveď zástup. |
12. | Názorně s družstvem předveď dvojstup. |
Téma pro písemnou práci: Rozsah: 1xA4
Detailně popiš průběh jedné z disciplín hry Plamen (včetně trestných bodů a neplatných pokusů atd.)