Témata k ústní zkoušce – PREVENTISTA:
J 1. | Jaké jsou nejčastější příčiny vzniku požárů. |
J 1. | Jaká jsou telefonní čísla na složky IZS. |
J 1. | Popište jak se zachováte při vzniku nějaké krizové události. |
J 1. | Popište tzv. Ohňový trojúhelník. |
J 1. | Rozveďte myšlenku Dobrý a zlý oheň. |
J 1. | Kde a za jakých okolností vznikají nejčastější požární závady. |
2. | Vyjmenujte nejméně 3 základní části komínu a vysvětlete. |
2. | Popište údržbu komínu, periodu čištění, kdo je za údržbu zodpovědný. |
3. | Topidla a jejich bezpečné užívání. |
3. | Popište jak, kde a v jakém množství se dají bezpečně skladovat hořlavé kapaliny. |
3. | Zásady požární bezpečnosti v kuchyni. |
3. | Zásady požární bezpečnosti v obývacím pokoji. |
3. | Zásady požární bezpečnosti v garáži. |
3. | Zásady požární bezpečnosti na půdě. |
3. | Zásady požární bezpečnosti v kotelně. |
3. | Zásady požární bezpečnosti v kotelně. |
3. | Zásady požární bezpečnosti na chodbách. |
3. | Zásady požární bezpečnosti v domě obecně. |
4. | Jaké činnosti provedete při zpozorování požáru. |
4. | Co je to osobní pomoc. |
4. | Co je to věcná pomoc. |
5. | Jaké znáte varovné signály a popište je. |
5. | Co dělat v případě mimořádné události. |
5. | Co dělat, když bude nařízena evakuace. |
5. | Zásady pro opuštění bytu nebo rodinného domu v případě evakuace. |
5. | Popište jakou výbavu obsahuje evakuační zavazadlo. |
5. | Jak můžeme chránit sebe a majetek před povodní. |
5. | Jak můžeme chránit sebe a majetek při povodni. |
5. | Jak budeme postupovat po povodni. |
6. | Popište účel a činnost IZS a jaké události řeší. |
6. | Jaké jsou základní složky IZS. |
7. | Základní rozdělení látek podle hořlavosti. |
7. | Jaké znáte třídy požárů. |
7. | Jaké jsou požárně-technické charakteristiky látek. |
7. | Jak rozdělujeme hořlavé kapaliny do tříd nebezpečnosti. |
7. | Co to je teplota vzplanutí. |
7. | Co je to teplota hoření. |
7. | Co je to teplota vznícení. |
Téma pro písemnou práci: Rozsah: 1xA4
Mimořádné události v našem okolí a jak se při nich postupovalo.