Témata k ústní a praktické zkoušce – KRONIKÁŘ:
1. |
Význam kroniky. |
1. |
Jakým způsobem a co uvádíme do kroniky? |
1. |
Historie kronik. |
1. |
Kronika kolektivu MH. |
1. |
Kdo vede kroniku kolektivu MH Petrovice? |
2. |
Jaké je základní rozdělení kronik? |
2. |
Popiš rozdíly u ručně psané kroniky s volnými a vázanými listy a jejich výhody či nevýhody. |
2. |
Popiš elektronickou kroniku a jak ji správně udržovat. |
2. |
Co se uvádí na titulní straně kroniky? |
2. |
Jak se provádí zápis do kroniky a jaké má mít náležitosti? |
2. |
Co se uvádí v závěru na zadní straně kroniky? |
2. |
Jak se má s kronikou zacházet a jak má být uložena? |
3. |
Co je to celoroční činnost ve hře Plamen? |
3. |
Jaké podmínky zahrnuje okruh I., a kterou podmínku splnil náš kolektiv? |
3. |
Jaké podmínky zahrnuje okruh II., a kterou podmínku splnil náš kolektiv? |
3. |
Jaké podmínky zahrnuje okruh III.? |
3. |
Jaké podmínky zahrnuje okruh IV.? |
3. |
Jaké odbornosti zahrnuje okruh III, a které plníme v letošním roce? |
3. |
Jaké jsou podmínky pro splnění okruhů činnosti kolektivu? |
3. |
Co ztvrzuje splnění okruhů činnosti? |
3. |
Jaké jsou sankce za nesplnění okruhů činnosti? |
3. |
Kdy a kde se předkládá kronika ke kontrole splnění okruhů činnosti? |
3. |
Jakým způsobem se vede zápis o splnění podmínky do kroniky? |
4. |
Jak se nazývá každoročně vyhlašovaná literárně výtvarná soutěž? |
4. |
Kdo je vyhlašovatelem soutěže „PO očima dětí“ a kdo se jí může zúčastnit? |
4. |
Kdo je garantem soutěže a pro koho je soutěž organizována? |
4. |
Do jakých částí se dělí soutěž „PO očima dětí“? |
4. |
Jak se soutěž „PO očima dětí“ vyhodnocuje a jaký je postup? |
4. |
Na co se soutěž „PO očima dětí“ převážně zaměřuje a jaká jsou témata? |
5. |
Popiš historii boje s ohněm v zahraničí. |
5. |
Popiš počátky hasičstva v ČR. |
5. |
Kdy a kde byl založen první hasičský sbor v ČR? |
5. |
Jaká je historie hasičské techniky? |
5. |
Kdy se v hasičských sborech začalo pracovat s mládeží a jaký byl jejich první název? |
5. |
Kdy došlo k většímu rozvoji činnosti s mládeží a jak k tomu došlo? |
5. |
Kdy vznikla soutěž předcházející hře Plamen a jaké měla disciplíny? |
5. |
Co je cílem hry Plamen? |
5. |
Jaký byl vývoj po Sametové revoluci po roce 1989? |
6. |
Kdy vznikl hasičský sbor v naší obci? |
6. |
Kdo byl zakladatelem našeho hasičského sboru? |
6. |
Kdy byla zakoupena první stříkačka? |
6. |
Kdy získal sbor svůj první prapor? |
6. |
Vyjmenuj současné představitele sboru – starosta, velitel, jednatel, vedoucí mládeže. |
6. |
Kolik má sbor členů a kolek z toho je mladých hasičů. |
6. |
Kdy byla založena obec Petrovice, první písemná zmínka? |
6. |
Jaké znáš významné události v naší obci? |
6. |
Jaké znáš významné události v našem sboru? |
6. |
Co víš o příhraniční spolupráci našeho sboru a kdy vznikla? |
6. |
Jaké je naše okresní, krajské a hlavní město a jaké znáš zajímavosti ze svého okolí? |
7. |
Jak se nazývá náš spolek a jaká je jeho zkratka a co je základním dokumentem spolku? |
7. |
Jaká je organizační struktura spolku? |
7. |
Co jsou a jaké znáš statutární orgány, statutární zástupce? |
7. |
Jaké znáš rozhodovací orgány spolku a jejich posloupnost? |
7. |
Jaké úkoly plní organizační složka – SDH? |
7. |
Jaké jsou druhy členství a kdo se může stát členem SHČMS? |
7. |
Rozeber práva a povinnosti mladého hasiče. |
Téma pro písemnou práci: Rozsah: 1xA4
Jak nejlépe vést elektronickou kroniku i s uvedením příkladu jednoho zápisu.